Kjøpsbetingelser
Kjøpsbetingelser
Avtalen
Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom Zuperior AS og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos www.zuperior.no
Partene
Selger:
Firmaopplysninger Firmanavn: Zuperior AS Organisasjonsnummer: 931 312 367// Lilleakerveien 16, 0283 Oslo // post@zuperior.no
Kjøper:
Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.
Priser og betaling
Alle priser er i norske kroner (NOK) og er inkludert merverdiavgift (mva). Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt m.m. Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter. Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.
Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare, eventuelt slette bestilling.
Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.
Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.
Betaling
Vi benytter Paypal, Stripe, Vipps, Klarna og andre betalingsløsninger som er trygge.
Levering/frakt
Vanligvis vil varene sendes fra oss innen tre virkedager etter at ordren er mottatt, hvis ikke vil du motta en mail fra oss. Vi sender varene med sporbare pakker fra Posten, Bring eller Postnord, og pakken er sporbar hele veien fra Zuperior og hjem til deg. Normalt tar det en til tre virkedager fra ordren din blir pakket hos oss til den ankommer ditt postkontor/i din postkasse. I perioden 01.12 - 24.12 vil imidlertid sendetiden kunne øke med inntil to dager. Vi tar forbehold om evt ytterligere forsinkelser.
Vi opererer med en fast fraktkostnad på 99 NOK på vanlige ordre.
Du som kunde er selv ansvarlig for å legge inn riktig navn og adresseinformasjon på ordren din. For uavhentede pakker som ikke er avtalt på forhånd med www.zuperior.no vil kunden normalt bli belastet med et gebyr på kroner 249 NOK inkl. mva. Dette gebyret skal dekke frakt tur/retur Zuperior, og de direkte kostnadene til plukking, pakking og emballering av produktene. Gebyret er uavhengig av om man ønsker ordren tilsendt på nytt.
Avbestilling/angrefrist/reklamasjon
Dersom du ønsker å avbestille varene tar du snarest kontakt med oss. Om varene er sendt må angrefristen benyttes, hvis ikke kansellerer vi ordren og gir deg pengene tilbake.
Hos Zuperioe har du 14 dagers angrerett. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra da du mottok varen. Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi oss en melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.Reklamasjon og benyttelse av angrerett følger fastsatt norsk lov. Se forbrukerkjøpsloven og angrerettloven.
Klager rettes skrifltig til Zuperior innen rimelig tid.. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.
Send oss en mail i forkant slik at vi vet at du sender vare i retur til oss. Du kan ta kontakt med oss på mail post@zuperior.no
Blir varene sendt i retur til oss etter angrerettens utløp forbeholder vi oss retten til å avslå din retur uten noen ytterligere begrunnelse.
Returnere julegave:
Ved kjøp av julegave(r) til full pris så kan det returneres inn mot tilgodebeløp på www.zuperior.no på fullprisvarer innen 07.01.24. Ellers- og ved kjøp av rabatterte varer så gjelder loven om 14 dagers angrerett.
Returadressen er: Zuperior, Lilleakerveien 16, 0283 Oslo
Dersom varen blir borte på vei til oss, står du selv ansvarlig for den tapte varen. Bruker du egen transportør må vi få opplysninger om dette med sporingsnummer.
Tilbakebetalingsplikt
Hvis dere benytter angreretten, forplikter vi oss til å betale tilbake deres betaling for vare senest 30 dager etter at vi har mottatt varen, eller hvis det gjelder en tjeneste senest 30 dager etter at vi har fått melding om at dere ønsker å benytte angreretten. Dere må selv betale eventuelle returkostnader for å sende tilbake varer. Se også Forbrukerrådets hjemmesider for mer informasjon om deres rettigheter. Merk at fraktkostnaden som kjøper blir belastet for når en bestilling legges inn, er en tilleggskostnad som ikke vil bli refundert ved en eventuell retur.
Garantier og service
Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.